Examinando por Materia "Lenguaje y Lenguas"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Autonomous learning in the third semester students of the roreign language teaching program at a state university in Sincelejo, Sucre(Universidad de Sucre, 2019) Alean Paternina, Natalia; Daza Lan, Katy; González Tovar, Katherine; Reyes Fernández, LilianaThis research seeks to explore the impact of the use of metacognitive strategies in autonomous training during the process of learning English as a second language directed to a group of students of the foreign language program at a public university. In the same way, this research aims to examine the slam of training on the implementation of metacognitive strategies in the academic achievements of second semester students in an English class. It tends to be qualitative research and uses the format of an action case study to allow an analysis and perception of the participants through their voices and for an intervention with a small but diverse sample. The data will be collected through focus groups, interviews and artifact instruments that will provide information that will be collected and analyzed using a learner-based Approach as an essential and vital practice and the general inductive foreign language field. According to Machemer and Crawford (2007), learner-based approach is not a passive experience, but active learning which helps learners to learn by themselves. This provides the students with the most important tools to learn in an independent way in which the teacher does not stop participating in the process. The expected results will try to provide information on how students use metacognitive strategies and the use of self-assessment in their learning process, taking into account autonomous learning as a tool to help them reach their academic achievements. This research can also serve as a point of focus for student teachers because they will be able to develop and implement learning strategiesPublicación Acceso abierto Características del lenguaje expresivo y comprensivo en niños de seis años de la Escuela Hijos de Obreros de la Construcción de...(2005) Blanco Cuentas, Ingri; Murillo Alvarino, Yulis; Rodriguez, Maria VictoriaEn la investigación característica del lenguaje expresivo y comprensivo en niños de seis años de la Escuela Hijos de Obreros de la Construcción, se describieron las condiciones del lenguaje de estos niños y se utilizó para su desarrollo una metodología de tipo descriptivo, transeccional, con un enfoque cualitativo. La población estuvo constituida por 21 niños en edad de seis años; a los que se les aplicó un instrumento de evaluación (Test de articulación, conversación espontánea y test de Terman) que permitió determinar las los datos requeridos. Los resultados fueron procesados manualmente y su análisis arrojó que el 71.4% corresponden al género femenino, el 61.9% tiene dificultad en algún aspecto del lenguaje expresivo y el 85.7% presenta dificultad en algún aspecto del lenguaje comprensivo. A partir de estos datos, se identificó que las alteraciones del lenguaje expresivo y comprensivo en los niños se deben a la inmadurez e incoordinación de los órganos fonoarticuladores y la falta de estimulación del entorno, que influyen negativamente en las esferas de desempeño de este.