Examinando por Autor "Buendía Arias, Ximena"
Mostrando 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto The Use of a Genre-Based Approach to Promote Writing Skills through Instructional Texts in a Colombian 11th EFL Classroom(Universidad de Sucre, 2019) Hernández Contreras, Julián; Buendía Arias, XimenaGenre-based approach is a pedagogy that focuses on literacy placing texts as the central core of the learning process. It focuses on texts as the main unit to convey meaning and increases the awareness of students regarding an approach that measures the evolution of their meaning-making through a tool based on communication and pedagogy (Herazo, 2012; Swales, 1999). This study sought to describe the impact of the implementation of instructional texts to influence the development of writing skills among 11th EFL graders from a high school located in Sincelejo. This qualitative action-case study gathered data through a diagnostic instrument, students’ reflective journals, surveys, focus groups, and artifacts. Data analysis procedures were conducted through content analysis, discourse analysis, codification and triangulation principles. The intervention plan counted on the implementation of instructional texts and an online videogame called “Papa’s Pizzeria” that has a context based on daily life issues, as it is buying a pizza, and that follows a pattern in telling players what to do and how to do it. The results aimed at contributing to the development of students’ writing skills in a public high school using genre-based approach and video games. In a near future, this study will serve as a starting point to generate a new perspective on how to use texts to teach writing.Publicación Acceso abierto The Use of Authentic Tasks to Influence Fifth Semester Foreign Language Students’ Participation at a Colombian Public University(Universidad de Sucre, 2019) Tapia Tuirán, Yaela Andrea; Álvarez Ochoa, Romario Ronaldo; Buendía Arias, XimenaThis research seeks to explore the influence of authentic tasks on fifth semester foreign language students’ participation at a public university in the Caribbean coast of Colombia. Through the examination of EFL learners' participation in the natural setting, this study aims at designing, implementing, and assessing the use of authentic tasks for the improvement of students’ participation in English classes. This study is based on a qualitative research approach which allows to study and observe a problem in its natural setting (Denzin & Lincoln, 2013). It uses an action-case study which intend to solve a problem and to improve it for students’ learning process. Data will be gathered through classroom observations, video recordings, rubrics and questionnaires. The results aimed at contributing to influence fifth semester foreign languages students’ participation through the use of authentic tasks.Publicación Acceso abierto The use of realia to impact fifth grade studen's vocabulary learning at a public school(Universidad de Sucre, 2019) Navarro Aguas, Hernán; Quiroz López, Mary; Salgado Bello, Yiceth; Buendía Arias, XimenaEl uso de la realia puede dar a los estudiantes una amplia perspectiva en cómo los significados reales pueden ser aplicados en la vida real. Para enseñar vocabulario a un grupo de estudiantes de quinto grado, la realia puede convertirse en una herramienta útil y estratégica para motivar e involucrar a los estudiantes en diferentes temas a desarrollar relacionados al vocabulario. Para un proceso de enseñanza efectivo es necesario que la realia and todo lo relacionado a la realidad puede ser constante renovada de acuerdo al tipo de estudiantes quienes recibirán el aprendizaje. Esta investigación busca explorar el impacto de la realia en el aprendizaje de vocabulario en los estudiantes de quinto grado en un salón de clases de aprendizaje de inglés como lengua extranjera en una escuela pública en la costa caribe de Colombia. Esta investigación tiene por objetivo implementar y evaluar el uso de la realia en el aprendizaje de vocabulario en inglés de los estudiantes. Esta es una investigación cualitativa y usa el formato de investigación acción para permitir un análisis de las creencias de los participantes. La información será recolectada a través de diarios reflexivos, encuestas y test. La información recolectada será analizada bajo los principios teóricos de Burney (2008), Thomas (2003), and Elo and Kyngas (2007). Los resultados tenían como propósito implementar los objetos reales como herramientas que impacten el aprendizaje de vocabulario en inglés en los estudiantes en las escuelas públicas y cambiar la forma tradicional de enseñanza de vocabulario. Esta investigación servirá como una guía para nuevos estudios que busquen diversas alternativas en la enseñanza de vocabulario en inglés en diferentes contextos.